Alla inlägg den 6 februari 2007

Av Jenny Bergström - 6 februari 2007 09:09

Jag hatar denna världen, eller nej, inte allt, men jag fattar inte varför jag är som jag är eller varför jag mår som jag gör nästan alltid.Jag har väl ingen anledning att alltid känna mig så deprimerad? Har det med karma att göra? Alla pratar ju om karma och hur viktigt det är. Men Vad vet vi egentligen? Är det inte så att vi måste göra för oss själv så som vi vill ha det? Jag får sån ångest hela tiden och jag blir så deprimerad hela tiden, ofattbart, mitt liv är ju bra.Jag har underbara vänner, en härlig familj och istortsätt en bra skola. Där är inga större fel iaf!?Hur vet man att man är den människan som man vill vara? Är det då man äntligen kommer att må toppen och inte hitta några fel alls i sitt liv? Ellr är det bara att acceptera att allt inte blir som man vill och att det kanske inte är meningen att man ska må bra? Jag kom och tänka på en "blogg" jag skrev för längesen, den handlade om ordet perfekt.Och jag kommer ihåg att jag ställde frågan " Finns perfekt?".Gör det det? Jag tror att perfekt är ett ord som människan har hittat på för att ha ett mål, för att han något att sträva efter.Men alla borde veta att man aldrig kan bli perfekt, man kan aldrig sluta att lära sig olika saker, som jag, jag kommer alldrig att kunna allt om musik fast att det är det jag är intresserad av.En religions lärare kommer aldrig att kunna allt om religion, en biologi lärare kommer aldrig att kunna allt om biologi.Ingen är perfekt, vi är dom vi är. Vi kommer i slutändan bara att vara dom vi är.Varför sträva efter högre mål än vi kan nå? Är det bara för att vi inte vill vara lyckliga, glad och lyckade? För ju mer du strävar efter det där målet som du aldrig kan nå, ju sämre mår du.Jag kommer ALDRIG att bli felfri, varför ska jag då tro att jag kan lyckas med det? Fast sen å andra sidan, varför sikta mot trädtoppen när du kan nå stjärnorna? Det är så svårt att definera ordet perfekt, för inge vet väl egentligen vad ordet innebär? Eller? Men min egen bedömning utav ordet är : Perfekt finns inte! PUNKT SLUT! MVH Jenny

Ovido - Quiz & Flashcards